Algemene voorwaarden

  1. We maken zaken niet meer ingewikkeld dan nodig, daarom zijn onze voorwaarden kort maar krachtig.
  2. New German Art verkoopt hedendaagse Duitse kunst online. De werken zijn door de kunstenaars in commissie gegeven en opgeslagen in een (museale) opslag. Hier kunnen de werken op afspraak worden bekeken.
  3. We leveren aan bedrijven en particulieren. Beide dienen vooraf te betalen.
  4. De prijzen zijn inclusief BTW maar exclusief verzendkosten. Levering is binnen 14 dagen. Na ontvangst van de betaling neemt New German Art contact op over tijdstip van bezorging en kosten. Dan kunt u ook wensen bespreken over snellere bezorging.
  5. Omdat kunst kwetsbaar is, kan het niet mee met een gewone pakketbezorger. Het werk wordt vakkundig verpakt en verzekerd getransporteerd door een gespecialiseerde bezorgdienst. Afhankelijk van de afstand, moet u in Nederland rekenen op minimaal €50 en maximaal €100 bezorgkosten. Bij aankoop van meerdere werken betaalt u uiteraard minder. Prijzen buiten Nederland op aanvraag.
  6. Niet tevreden met een werk? De regel is dat de klant eerst 14 dagen heeft voor het melden van retour, na deze melding heeft de klant nogmaals 14 dagen voor het retourneren zelf. Verzending en verpakking voor de retourzending zijn voor kosten van de koper. Hiervoor dient u een mail te sturen naar info@newgermanart.nl. Wij sturen instructies over de retourzending. Bij (onbeschadigde) ontvangst storten wij het betaalde bedrag voor het kunstwerk binnen 14 dagen terug.
  7. Controleer een werk direct bij aankoop. Schade aan een kunstwerk dient direct op het leveringsbewijs te worden aangetekend. We nemen geen beschadigd werk retour.
  8. We zijn erkend lid van WebwinkelKeur. Stichting WebwinkelKeur stelt eisen aan de aangesloten webshops op het gebied van serviceverlening, veiligheid en klantenservice. Omdat we voldoen aan de strenge eisen van WebwinkelKeur mag u van de zekerheid die dit biedt als klant ook verwachtingen van ons hebben. Als wij hier niet aan voldoen, kunt u op hen terugvallen voor bemiddeling in het conflict.
  9. Heeft u een klacht? Neem eerst schriftelijk contact op met ons via info@newgermanart.nl. Wij zullen ons uiterste best doen om eruit te komen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Consumenten in de EU kunnen ook een klacht indienen via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit kan alleen als uw klacht nog niet elders in behandeling is.
  10. Alleen de Nederlandse wet is van toepassing.